ObserwowaneDrukujEmail

Działania reklamowe, promocyjne i reprezentacyjne a podatki w 2020r.

Start: 22 stycznia, 2020
Koniec: 22 stycznia, 2020
Kod: 2788WA
Lokalizacja: Warszawa, Golden Floor, ul. Chłodna 51
Obserwowane:0 Obserwowane
Cena:
520,00 PLN PLN (bez VAT)

Prowadzący

Program

  • Wstęp do podatków
    • Podatek od towarów i usług (VAT) – najważniejsze zasady i pojęcia
    • Czynności opodatkowane VAT
    • Podstawowe pojęcie: co to jest ten VAT należny a co to VAT naliczony
    • Dokument faktury i jego wszechstronne zastosowanie
    • Podatki dochodowe – najważniejsze zasady i pojęcia
    • Przychód, zwłaszcza z tytułu nieodpłatnych świadczeń – najważniejsze zagadnienia
    • Koszty uzyskania przychodu – najważniejsze zagadnienia
    • Podatki rozlicza księgowość ale karę może dostać każdy pracownik!
  • Działania reklamowe, promocyjne i reprezentacyjne a charakter problemów podatkowych
  • Schematy podatkowe – podstawowe zagadnienia
  • Nadużycie prawa w VAT – całkiem nowe i całkiem realne zagrożenie podatkowe
  • Reklama, reprezentacja, programy lojalnościowe, akcje marketingowe, działania sprzedażowe
  • Nieodpłatne świadczenia a VAT
    • Darowizny „reklamowe”  i inne czynności nieodpłatne a VAT – najnowsze regulacje
    • Wyłączenia spod opodatkowania VAT nieodpłatnych działań reklamowych
      • problemy z wartościami przy definicji
      • prezenty małej wartości kupione kiedyś a ich dzisiejsza wartość - czy dalej spełniają warunki do takiej klasyfikacji
      • wartość i wartość  użytkowa nieodpłatnych towarów
      • jaka dokumentacja musi być prowadzona przy nieodpłatnych wydaniach dla zachowania braku obowiązku opodatkowania
  • Nieodpłatne usługi w działalności reklamowej a VAT
  • Podstawa opodatkowania VAT przy transakcja nieodpłatnych
  • Reklama i reprezentacja w VAT oraz podatków dochodowych
  • Pułapka podatkowe przy kompleksowej obsłudze akcji promocyjnej, reklamowej itp.
  • Sprzedaż premiowa bezpośredni i pośrednia w podatkach
    • Organizacja, przygotowanie akcji sprzedaży premiowej
    • Dokumentacja: kto przygotowuje, treść, opisy dokumentów, kto archiwizuje. Koszty i VAT naliczony przy akcji sprzedaży premiowej
    • Przychód u uczestnika a obowiązki organizatora
    • Zwolnienie w PIT – nie dla każdego
    • Organizator jako płatnik – a może jednak firma marketingowa?
    • Co to znaczy ubruttowienie wskaźnikiem 11,11%
    • Niejednolita wykładania w przypadku akcji kierowanych do przedsiębiorców
    • Obowiązki sprawozdawcze
  • Sprzedaż promocyjna
  • Konkurs a loteria – uwaga na dodatkowe obowiązki i obciążenia
  • Konkursy promocyjne dla klientów
  • Konkursy promocyjne dla dystrybutorów
  • Konkursy promocyjne (skierowane do osób składających zamówienia i inne) i quasi sprzedaż premiowa dla pracowników dystrybutorów
  • Konkursy i akcje promocyjne organizowane z wykorzystaniem portali społecznościowych
  • Działania motywujące dla pracowników klientów
  • Sponsoring
    • Sponsoring a sponsorowanie
    • Sponsoring jako czynność odpłatna
    • Podstawa opodatkowania sponsoringu
    • Przychody i koszty przy sponsoringu
    • Dokumentowanie sponsoringu
    • Obowiązki płatnicze sponsora
  • Darowizny „reklamowe”
  • Rabaty w świetle przepisów prawa podatkowego
    • Rabat pośredni
    • Inne programy lojalnościowe
  • Miejsce świadczenia a działalność promocyjna, sprzedażowa itp. – najnowsze regulacja
  • Udostępnianie materiałów promocyjnych, logo itp. – czy i kto ma przychód
  • Świadczenia klienta w ramach „budżetów marketingowych” (w tym liczonych % od obrotu)
  • Materiały informacyjne a reklamowe
  • Stoiska promocyjne, ekspozytory, regały
  • Warsztat jako miejsce promocji
  • Szkolenia produktowe dla klientów w kraju i zagranicą (tzw. Atrakcyjne lokalizacje).
  • Portale społecznościowe i inne narzędzia promocji internetowej (inne niż konkursy w portalach społecznościowych)
  • Blog, blogerzy a podatki
  • WWW – tworzenie, pozycjonowanie
  • Udostępnianie znaków towarowych, zdjęć produktowych oraz materiałów reklamowych w formie elektronicznej na stronie WWW do samodzielnego pobrania (udzielenie praw i odpłatność)
  • Zakup kontrolowany
  • Tajny klient
  • Inne koszty działalności promocyjnej a podatek dochodowy
  • Prezenty i inne świadczenia  przekazywane w ramach reklamy i reprezentacji a obowiązki podatkowe przekazującego
    • Co z tym przychodem?
    • Kiedy, dla kogo i na jakich warunkach  zwolnienie 200 zł w PIT
    • PIT-11 – nie zawsze trzeba przekazywać
    • Kto najbardziej ucierpi na braku PIT-11
  • Kompleksowo - funkcjonowania agencji reklamowych i PR a podatki - czy warto korzystać z takich usług (z punktu widzenia podatków)
  • Prawidłowe tworzenie dokumentacji akcji. Właściwy dobór słów w definiowaniu i opisach działań. Niezbędne elementy dokumentacji księgowej dla poszczególnych typów akcji.

Lokalizacja

Warszawa, Golden Floor, ul. Chłodna 51

Informacje organizacyjne

Cena zawiera

  • materiały szkoleniowe
  • notatnik i długopis
  • przerwy kawowe
  • lunch
  • certyfikat

Kontakt

Szkolenia otwarte

Kinga Szostak
T: +48 533 339 801
kinga.szostak@russellbedford.pl