ObserwowaneDrukujEmail

Prawo pracy dla menadżerów

Start: 15 kwietnia, 2020
Koniec: 15 kwietnia, 2020
Kod: 2986ŁO
Lokalizacja: Łódź
Obserwowane:0 Obserwowane
Cena:
480,00 PLN PLN (bez VAT)

Prowadzący

Cel

Obowiązki związane z zarządzaniem pracownikami w produkcji ciążą zasadniczo na dwóch grupach pracowników – kadrze menedżerskiej i specjalistach do spraw personalnych (kadrowych). Pierwsza z grup odpowiedzialna jest za szeroko pojęte zarządzanie taktyczne (bieżące zarządzanie, tworzenie harmonogramów, wprowadzanie zmian w grafikach, podejmowanie decyzji o sposobie i osobach mających zrekompensować absencje na stanowiskach pracy, dyscyplinowanie pracowników). Druga z kolei zajmuje się rozliczaniem i efektami pracy pierwszej grupy.

Niezwykle ważne jest więc, aby osoby zarządzające pracownikami dysponowały praktyczna wiedzą z zakresu szeroko pojętej dyscypliny pracy.

Cele szkolenia

  • Zdobycie wiedzy na temat praktycznych aspektów zarządzania pracownikami produkcyjnymi i okołoprodukcyjnymi z uwzględnieniem zagadnień mniej standardowych, budzących w praktyce wątpliwości
    i problemy.
  • Zapoznanie się z najciekawszymi przypadkami (case study) z bieżącej praktyki doradczej wykładowcy.

Program

  • CZAS PRACY – zarządzanie pracownikami zmianowymi
    • w jaki sposób przestrzegać odpoczynku dobowego i tygodniowego przy pracy zmianowej.
    • Zasady powierzania pracownikom pracy w niedziele, święta i w soboty (inne dni wolne z tytułu 5 dniowego tygodnia pracy):
    • kiedy należy wyznaczyć inny dzień wolny, a kiedy może zapłacić za przepracowany czas?
    • W jaki sposób opłacalnie rekompensować pracę w dni wolne od pracy?
    • Czym różni się polecenie pracy w niedzielę i święto od pracy w dniu wolnym z tytułu przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy?
    • Godziny nadliczbowe:
    • w jaki sposób wyznaczać pracę w nadgodzinach?
    • W jaki sposób sprawdzić, czy pracownik przekroczył średniotygodniową normę czasu pracy
    • Jak rekompensować pracę w nadgodzinach czasem wolnym?
    • Kiedy pracownik może odebrać czas wolny za nadgodziny (w tym samym miesiącu, okresie rozliczeniowym, czy w późniejszym czasie)?
    • Omówienie zasad kontroli czasu pracy (ankiety kontrolne PIP),
  •  URLOPY
    • Udzielanie urlopów w świetle zaplanowanych przerw urlopowych w zarządzeniu o rozkładzie czasu pracy w roku i przerwach urlopowych.
    • Udzielanie urlopów w związku z podpisanym ze związkami zawodowymi porozumieniem o nie sporządzaniu planów urlopów – udzielanie w uzgodnieniu z pracownikiem
    • Udzielanie urlopów na żądanie
    • Możliwość odwołania pracownika z urlopu
    • Inne absencje pracownicze
    • Urlopy okolicznościowe
    • Krwiodawcy
    • Wyjścia prywatne
    • Szkolenia (BHP i zwykłe)
    • Badania lekarskie
  • KARY DYSCYPLINARNE
    • Odpowiedzialność porządkowa pracowników – obowiązujące zasady:
    • Terminy związane z nakładaniem kar
    • Rodzaje kar
    • Rozmowa z ukaranym
    • Informacja o możliwości odwołania się pracownika, tryb itp.
    • Za co można pracownika karać
    • Zasady odpowiedzialności karnej i wykroczeniowej za naruszenia przepisów dotyczących czasu pracy:
    • Kto ponosi odpowiedzialność za naruszenie przepisów prawa pracy?
  • ROZWIĄZYWANIE UMÓW
    • Zasady rozwiązywania umów o pracę w drodze wypowiedzenia oraz za porozumieniem stron
    • Niezbędne elementy prawidłowego oświadczenia o wypowiedzeniu umowy o pracę
    • Formułowanie dobrej przyczyny wypowiedzenia umowy o pracę z przyczyn leżących po jego stronie oraz po stronie pracodawcy
    • Zasady prawidłowych doręczeń pism wypowiadających umowę o pracę
    • Konstruowanie porozumienia rozwiązującego stosunek pracy
    • Uprawnienia pracowników szczególnie chronionych przed rozwiązaniem stosunku pracy (związkowcy, kobiety w ciąży, osoby w wieku przedemerytalnym, członkowie rady pracowników itd.)?
    • Zasady rozwiązywania umów w trybie natychmiastowym
    • Termin na dyscyplinarkę – ile pracodawca ma czasu na decyzję?
    • Dopuszczalne przyczyny rozwiązania umowy w trybie dyscyplinarnym
    • Zasady rozwiązywania umów o pracę w trybie natychmiastowym bez winy pracownika
  • PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI I DYSKRYMINACJI
    • Odpowiedzialność menedżera za mobbing i dyskryminację
    • Zasady rozpoznawania mobbingu
    • Przeciwdziałanie mobbingowi
    • Sankcje za niewłaściwe zachowanie w stosunku do pracowników
    • Różnica pomiędzy mobbingiem, a molestowaniem (nie seksualnym)

Lokalizacja

Łódź

Informacje organizacyjne

Cena zawiera

  • materiały szkoleniowe
  • notatnik i długopis
  • przerwy kawowe
  • lunch
  • certyfikat

Kontakt

Szkolenia otwarte

Kinga Szostak
T: +48 533 339 801
kinga.szostak@russellbedford.pl

Szkolenia zamknięte

Ewelina Piotrowska
T: +48 533 339 811
ewelina.piotrowska@russellbedford.pl