ObserwowaneDrukujEmail

Usługi niematerialne w podatkach – pułapki, niebezpieczeństwa ale i szanse

Start: 17 stycznia, 2019
Koniec: 17 stycznia, 2019
Kod: 403PO
Lokalizacja: Poznań
Obserwowane:0 Obserwowane
Cena:
490.00 PLN PLN (bez VAT)

Prowadzący

Cel

Skutki podatkowe nabywania usług niematerialnych od lat stanowią przedmiot sporów pomiędzy podatnikami a przedstawicielami fiskusa. Z jednej strony trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie przedsiębiorstwa bez korzystania z usług niematerialnych, z drugiej strony ich charakter (właśnie niematerialny) stwarza pewne możliwości ku nadużyciom. W praktyce bowiem, w procederze „handlu fakturami” czy „przesuwania wyniku podatkowego” wykorzystywane są właśnie usługi niematerialne.

Stąd właśnie trudno dziwić się organom podatkowym, że bacznie przyglądają się takim transakcjom. Niestety, tak jednej (organy) jak z drugiej strony (podatnicy) usługi niematerialne wykorzystywane są do osiągnięcia własnych celów.

Skutek często tego jest taki, że problemy wynikające z nabywania takich usługi w szczególny sposób dotykają uczciwych, solidnych podatników, który chcieliby spokojnie funkcjonować, zarabiać i płacić podatki bezpiecznie ale i nie przepłacając ich.

Rozliczanie w podatkach usług niematerialnych to stąpnie po fiskalnym polu minowym. Resort finansów nie kryje tego, że priorytetem jest ściganie nadużyć prawa a w ramach tego weryfikacja zasad rozliczania nabywania usług niematerialnych.

Szkolenie, do udziału w którym zapraszamy służyć ma przygotowaniu do tego jak w sposób, możliwe bezpieczny rozliczać nabywanie usług niematerialnych tak w na gruncie podatków dochodowych jak i VAT a jeżeli dojdzie do sporu to jak się bronić.

W ramach szkolenia przybliżone zostaną najnowsze regulacje dotyczące takiej materii.

Szkolenia prowadzone jest przez praktyka i ma bardzo praktyczny charakter!

Program

  • Usługi niematerialne jako świadczenia budzące szczególne zainteresowanie fiskusa
  • Co to są usługi niematerialne? Na jakie świadczenia należy zwrócić szczególną uwagę?
  • Brak usługi – najczęstszy zarzut stawiany podatnikom
  • Na kim spoczywa obowiązek dowodzenia: na podatniku, że usługa była wykonana czy na organie, że usługa nie miała miejsca?
  • Samo wykazanie, że usługa zostało wykonana to za mało…
    • Celowość fiskalna przy nabywaniu usług niematerialnych istotna przy rozliczaniu kosztów i VAT naliczonego
    • Wyłączenia z kosztów i zakazy rozliczania VAT naliczonego a usługi niematerialne
  • Efekt ekonomiczny przy usługach niematerialnych
  • Ważne z powodów fiskalnych zasady zamawiania usług niematerialnych – reguły kreowania umów o świadczenie usług niematerialnych
  • Dokumentowanie usług niematerialnych a podatki
    • Dokumenty formalne
    • Dokumenty „prywatne” wewnętrzne
    • Dokumenty „prywatne” zewnętrzne
  • Transakcje pomiędzy podmiotami powiązanymi dotyczące usług niematerialnych – najważniejsze zagadnienia
  • Moment wykonania usług niematerialnych, w tym świadczeń okresowych
  • Podatek u źródła w usługach niematerialnych – nowe zasady dotyczące opodatkowania świadczeń w obrocie międzynarodowym
  • Usługi niematerialne w imporcie usług – istotna zmiana opodatkowania VAT importu usług od 2017 r.
  • Usługi częściowo odpłatne a przychód świadczącego i nabywcy
  • Koszty finansowania dłużnego od 2018 r. i w przepisach przejściowych
  • Nowe wyłączenie dotyczące usług niematerialnych w transakcjach pomiędzy podmiotami powiązanymi i przy zakupach z rajów podatkowych
  • Umowy o świadczenie usług niematerialnych a podatki na konkretnych przykładach:
    • Pożyczki
    • Umowy o zarządzanie (ze szczególnym uwzględnieniem umów z osobami fizycznymi ale nie tylko)
    • Usługi doradcze
    • Usługi marketingowe i podobne
    • Usługi wsparcia i udostępniania wiedzy
    • Usługi udostępniania składników majątku
    • Inne usługi  
  • Zapłata a zasady rozliczania kosztów
  • Klauzula nadużycia prawa w VAT a usługi niematerialne!
  • Usługi niematerialne a zaostrzenie sankcji karnoskarbowych
    • Realne zagrożenie
    • Odpowiada nie tylko księgowy
    • Procedury wewnętrzne jako element strategii obrony księgowego ale i członka zarządu spółki
  • Czy powszechny JPK_VAT wpłynie na rozliczanie usług niematerialnych?
  • Inne ważne zagadnienia

Lokalizacja

Poznań

Informacje organizacyjne

Cena zawiera

  • materiały szkoleniowe
  • notatnik i długopis
  • przerwy kawowe
  • lunch
  • certyfikat Russell Bedford

Kontakt

Szkolenia otwarte

Anna Brzustowska
Starszy Manager
T: +48 533 339 817
E: anna.brzustowska@russellbedford.pl

Szkolenia zamknięte

Kinga Szostak
Manager ds. kluczowych klientów
T: +48 533 339 801
E: kinga.szostak@russellbedford.pl