ObserwowaneDrukujEmail

Inwentaryzacja - czynności związane z inwentaryzacją w jednostce w aspekcie praktycznym – ujęcie bilansowe i podatkowe

Start: 12 grudnia, 2019
Koniec: 12 grudnia, 2019
Kod: 2497KR
Lokalizacja: Kraków
Obserwowane:0 Obserwowane
Cena:
450,00 PLN PLN (bez VAT)

Cel

Szkolenie przeznaczone dla kierownika jednostki, księgowych, członków komisji inwentaryzacyjnej, przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej, innych pracowników firmy

Program

  • Podstawa prawna i przygotowanie do inwentaryzacji
    • Przepisy prawne
    • Pojęcie inwentaryzacji
    • Zakres inwentaryzacji
    • Cele inwentaryzacji
    • Przygotowanie do inwentaryzacji
      • Zadania kierownika jednostki, księgowego,
      • Zadania osoby odpowiedzialnej za środki trwałe
      • Zadania magazyniera
      • Zadania informatyka i innych pracowników
    • Terminy inwentaryzacji
    • Rola instrukcji inwentaryzacyjnej, zapisy w Zasadach (polityce) Rachunkowości
  • Rodzaje inwentaryzacji i odpowiedzialność za przeprowadzenie
    • Inwentaryzacja w drodze spisu z natury – zakres, metody, odpowiedzialność
      • Metody inwentaryzacji w drodze spisu z natury - przykłady
      • Arkusz spisu z natury
      • Odpowiedzialność za przeprowadzenie
    • Zasady spisu z natury
    • Spis składników obcych znajdujących się w jednostce
    • Inwentaryzacja w drodze potwierdzenia salda
      • Wzór potwierdzenia salda
      • Odpowiedzialność za przeprowadzenie
    • Inwentaryzacja w drodze porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji wartości tych składników
      • Sposób przeprowadzenia
      • Wzory udokumentowania tego sposobu inwentaryzacji
      • Odpowiedzialność
  • Proces inwentaryzacji w drodze spisu z natury
    • Zadania przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej i członków zespołu spisowego
    • Zadania kontrolera w trakcie spisu z natury
    • Wzory dokumentów niezbędnych do udokumentowania inwentaryzacji
    • Spis środków trwałych
    • Spis składników trudno mierzalnych
    • Spis środków pieniężnych w kasie
    • Spis pozostałych składników aktywów
    • Narzędzia wspomagające przeprowadzenie spisu z natury
    • Zakończenie prac Komisji Inwentaryzacyjnej
  • Proces inwentaryzacji w drodze potwierdzenia salda
    • Milczące potwierdzenie salda – co oznacza, jakie wywołuje skutki?
    • Salda zerowe
    • Spisanie drobnych sald – zasady, skutki podatkowe
    • Dokumentacja przeprowadzenia inwentaryzacji w drodze potwierdzenia salda
    • Zakończenie inwentaryzacji w drodze potwierdzenia salda
  • Proces inwentaryzacji drogą porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji wartości tych składników
    • Prawidłowy przebieg tego sposobu inwentaryzacji
    • Udokumentowanie inwentaryzacji
    • Zakończenie inwentaryzacji w drodze porównania
  • Kwalifikacja niedoborów i nadwyżek – udokumentowanie, zadania kierownika jednostki
    • Rodzaje niedoborów – zasady kwalifikacji
    • Wyjaśnienie nadwyżek
    • Skutki podatkowe niedoborów, niewyjaśnionych nadwyżek (pdop, pdof, VAT) w oparciu o przepisy i interpretacje
    • Kwalifikacja nadwyżek w aspekcie podatkowym
    • Ewidencja księgowa niedoborów i nadwyżek składników aktywów

Lokalizacja

Kraków

Informacje organizacyjne

Cena zawiera

  • materiały szkoleniowe
  • notatnik i długopis
  • przerwy kawowe
  • lunch
  • certyfikat

Kontakt

Szkolenia otwarte

Kinga Szostak
T: +48 533 339 801
kinga.szostak@russellbedford.pl

Szkolenia zamknięte

Ewelina Piotrowska
T: +48 533 339 811
ewelina.piotrowska@russellbedford.pl

Zapisz się

Zapisujesz się na kurs: Inwentaryzacja - czynności związane z inwentaryzacją w jednostce w aspekcie praktycznym – ujęcie bilansowe i podatkowe

Dane uczestnilka

(w przypadku zgłaszania kilku osób proszę wypełnić ponownie formularz zgłoszeniowy, lub poinformować nas w e-mailu o takiej sytuacji pisząc pod szkolenia@russellbedford.pl, w treści podając dane kolejnych uczestników jak wymagane w formularzu poniżej)

Informacje o uczestniku

Dane firmy

Dodatkowe informacje

Warunki uczestnictwa

wymagane*